Tento Reklamační řád (dále jen RŘ) upravuje podmínky pro uplatnění práv z vadného plnění pro prodej procedur realizovaných společností Alžbětiny Lázně, a.s., se sídlem Smetanovy sady 1145/1, 360 01 Karlovy Vary IČO: 26342421, DIČ: CZ26342421, zaps. v OR Krajského soudu v Plzni, oddíl B, vložka 968 (dále jen „Společnost“) s odběrateli (dále jen „Zákazník“), které souvisejí z mezi nimi uzavřené smlouvy o poskytnutí služby (procedury) na pokladnách Společnosti nebo elektronickým dálkovým přístupem.
V případě, že zákazníkem je fyzická osoba nepodnikající (dále jen spotřebitel) a na tento vztah se uplatňuje právní úprava zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí tento RŘ, pokud obecně závazné právní předpisy, zejména zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník či zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, nejsou pro zákazníka výhodnější.
1. Práva z vadného plnění
1.1. Zákazník je povinen překontrolovat si „rozpis procedur pro pacienta“, který obdrží při zakoupení procedury. Jakékoliv nesrovnalosti v rozpisu procedur je zákazník povinen ihned oznámit zástupci společnosti – prodavači. V případě, že tak neučiní, má se za to, že rozpis procedur je správný a odpovídá požadavkům zákazníka.
1.2. Zjevné vady poskytování procedury, kterými je např. způsob provádění procedury, délka trvání procedury, použité pomůcky, je Zákazník povinen reklamovat v průběhu provádění procedury přímo osobě provádějící proceduru tak, aby mohla být bezprostředně zjednána náprava nebo skutečnosti oznámit ihned po provedení procedury na recepci písemným podáním.
1.3. Zjistí-li zákazník nějaké nikoliv zjevné vady procedury po jejím poskytnutí, může oprávněnou reklamaci podat jedním z následujících způsobů, a to v den uskutečnění procedury, a to při splnění podmínek uplatnění reklamace dle článku 3. tohoto RŘ:
a) písemným podáním vedoucímu pracovníku střediska či jinému vedoucímu pracovníku společnosti Alžbětiny Lázně a.s.
b) písemným podáním stížnost na prodejních místech společnosti Alžbětiny Lázně, a.s.
c) zasláním písemného podání stížnosti na e-mailovou adresu společnosti nebo do její datové schránky.
2. Záruční doba
2.1. S ohledem na charakter poskytovaných procedur společnost neposkytuje žádnou záruku za jakost, funkci či výsledek procedury.
3. Způsob uplatňování reklamace
3.1. Zákazník je povinen uplatnit reklamaci u Společnosti bez zbytečného odkladu po zjištění vady, a to ve stanovené lhůtě osobně, e-mailem či poštou a pro rychlejší vyřízení přiloží podle povahy reklamace případně i fotodokumentaci.
3.2. Reklamace musí být uplatněna tak, aby z ní bylo zřejmé, jaké služby (procedury) a jaké její konkrétní části se týká s popisem předmětné vady, jejími projevy a způsobem jejího zjištění. Každá reklamace musí být natolik konkrétní, aby z ní bylo možno jednoznačně určit charakter reklamované vady, okolnosti jejího zjištění a její projevy.
3.3. Zákazník je povinen při uplatnění reklamace sdělit jaké si zvolil právo z vadného plnění, popř. ze záruky. Neučiní-li tak, pak jej určí Společnost s přihlédnutím k charakteru reklamované vady.
3.4. Reklamaci uplatňovanou elektronicky zašle Zákazník na emailovou adresu info@spa5.cz
3.5. Reklamace zaslané pouze elektronickou poštou obsahující podrobný popis reklamované vady podle odstavce 3.2. se nepovažuje za řádné uplatnění reklamace v souladu s tímto reklamačním řádem (z důvodu možného nedoručení na základě poruchy serverů, software či jiných výpadků), pokud jejich přijetí nebylo do 2 dnů od odeslání potvrzeno Společností.
3.6. Reklamace není možná a nebude považována za přijatou ani vyřízena, pokud zákazník nepředloží doklad o zaplacení ceny.
4. Způsob vyřízení reklamace
4.1. Společnost přijatou reklamaci vyřídí ve lhůtě odpovídající charakteru vady a nutnosti komunikace s pracovníkem poskytujícím služby, případně s lékařem, nejdéle však ve lhůtě 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. O výsledku vyřízení reklamace je zákazník informován elektronickou poštou.
4.2. V případě, že budou v průběhu vyřizování reklamace zjištěny skutečnosti o reklamované vadě, které jsou důvodem pro neuznání reklamace, je společnost takovouto skutečnost oznámit zákazníkovi a reklamaci odmítnout, přestože tato byla jejím pracovníkem přijata k vyřízení.
4.3. Běh lhůty pro vyřízení reklamace se pozastavuje na dobu, po kterou zákazník neposkytl potřebnou součinnosti, zejména neposkytl požadované dokumenty či informace.
4.4. V případě že společnost na základě stanoviska lékaře nebo jiného odborníka nebo v odůvodněných případech na základě vlastního uvážení dojde k závěru, že uplatněná reklamace je důvodná pak může navrhnout zákazníkovi:
a) buď poskytnutí náhradní procedury, přičemž v takovém případě bude Zákazníkovi zaslán e-mailem voucher na čerpání náhradní procedury;
b) nebo dle charakteru vady může poskytnout přiměřenou slevu z ceny procedury, případně vrátit celou částku uhrazenou za poskytnutí procedury.
4.5. O výsledku každé reklamace je sepisováno vyjádření k reklamaci, které společnost zašle e-mailem zákazníkovi.
4.6. V případě úplného uznání reklamace a rozhodnutí o vrácení ceny služby, nebude-li reklamace vyřízena jiným způsobem, je Zákazník povinen podepsat Opravný daňový doklad, který mu bude zaslán emailem společně s informací o způsobu vyřízení jeho reklamace. Podepsaný opravný daňový doklady zašle Zákazník zpět společnosti e-mailem.
4.7. Bude-li reklamace odmítnuta s řádným odůvodněním, že tvrzená vada, kterou Zákazník reklamuje, není vadou reklamovatelnou, a bude-li Zákazník přesto trvat na uplatněné reklamaci, zavazuje se tímto Zákazník nahradit Společnosti škodu, která jí vznikla v důsledku vynaložení nákladů spojených s vyřizováním neoprávněně reklamované vady (zejména náklady na vyhotovení eventuálních znaleckých posudků, poštovné, správní a soudní poplatky a podobně).
5. STORNOPOPLATKY zakoupených procedur a produktů:
5.1. Na zakoupené produkty a procedury se vztahuje storno poplatek ve výši:
a) 10% (slovy deset procent) z ceny procedury, pokud ke stornu nedojde v den procedury, či
b) 100% (slovy jedno sto procent) z ceny procedury, pokud ke stornu dojde v den procedury, nedoporučí–li storno lékař z vážných zdravotních důvodů.
c) 10% (slovy deset procent) z ceny bazénového předplatného, nedoporučí-li storno lékař ze zdravotních důvodů.
5.2. Produkty a procedury, které propadly či nebyly vyčerpány, případně jejichž poskytnutí bylo odmítnuto z důvodů na straně zákazníka, se nenahrazují.
6. Závěrečná ustanovení
6.1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, Inspektorát pro Plzeňský a Karlovarský kraj, se sídlem Houškova 661/33326 00 Plzeň, IČ: 00020869, www.coi.cz, e-mail: plzen@coi.cz, datová schránka: ID DS: ytqdz5f.
6.2. Tento RŘ společnosti nabyl účinnosti dnem 01. 05. 2024.
6.3. Ustanovení tohoto RŘ lze měnit a doplňovat na základě rozhodnutí společnosti.